Efter en tur runt i landet på olika köpcentrum blir nu Hello Kitty Cafe (nästan) permanent.
Footway nådde lönsamhet under 2015. Nu öppnar företaget för försäljning på sju nya marknader.
Hösten 2017 öppnar The Gnarly Market sina dörrar i Vällingby. Inriktningen blir amerikansk och italiensk mat i ett lekfullt koncept
Företagarföreningen Gällstad & Co har bestämt sig för att återigen sätta Gällstad på shoppingkartan. Man ska nu locka kunder både lokalt och regionalt med traditionell marknadsföring, TV-reklam med helt ny digital teknik.
Med 79 konkreta förslag till åtgärder vill Axfood med rapporten Matkassen 2030 bidra till en mer hållbar livsmedelsstrategi för Sverige.
Den franska varuhuskedjan Galeries Lafayette stärker sin onlinenärvaro. Nu har företaget köpt en e-handel med inriktning på begagnade lyxprodukter.
Skala upp eller lägg ner verksamheten. Så löd den obarmhärtiga domen, och nu står det klart att dagligvarukedjan stänger alla butiker på marknaden
Jula öppnar 2017 på handelsområdet Medskog, Hudiksvalls första riktiga externhandelsläge. Hyresvärd är Roph Invest.
Konkurrensverket har kartlagt hur många aktörer som erbjuder leveranser i Sverige. Dels för paketleveranser, dels för hemleveranser av livsmedel.
På ett år har KappAhl ökat andelen hållbarhetsmärkt mode med sextio procent, från 24 till 38 procent.