Fika hos Hello Kitty

Fika hos Hello Kitty

Efter en tur runt i landet på olika köpcentrum blir nu Hello Kitty Cafe (nästan) permanent.

Footway in på sju nya marknader

Footway in på sju nya marknader

Footway nådde lönsamhet under 2015. Nu öppnar företaget för försäljning på sju nya marknader.

Gnarly Market öppnar i Vällingby

Gnarly Market öppnar i Vällingby

Hösten 2017 öppnar The Gnarly Market sina dörrar i Vällingby. Inriktningen blir amerikansk och italiensk mat i ett lekfullt koncept

Beacons ska sätta Gällstad på kartan igen

Beacons ska sätta Gällstad på kartan igen

Företagarföreningen Gällstad & Co har bestämt sig för att återigen sätta Gällstad på shoppingkartan. Man ska nu locka kunder både lokalt och regionalt med traditionell marknadsföring, TV-reklam med helt ny digital teknik.

79 förslag till hållbar livsmedelsstrategi

79 förslag till hållbar livsmedelsstrategi

Med 79 konkreta förslag till åtgärder vill Axfood med rapporten Matkassen 2030 bidra till en mer hållbar livsmedelsstrategi för Sverige.

Onlinelyx ska stärka Galeries Lafayette

Onlinelyx ska stärka Galeries Lafayette

Den franska varuhuskedjan Galeries Lafayette stärker sin onlinenärvaro. Nu har företaget köpt en e-handel med inriktning på begagnade lyxprodukter.

Netto stänger samtliga brittiska butiker

Netto stänger samtliga brittiska butiker

Skala upp eller lägg ner verksamheten. Så löd den obarmhärtiga domen, och nu står det klart att dagligvarukedjan stänger alla butiker på marknaden

Jula öppnar i Hudiksvall

Jula öppnar i Hudiksvall

Jula öppnar 2017 på handelsområdet Medskog, Hudiksvalls första riktiga externhandelsläge. Hyresvärd är Roph Invest.

Konkurrensverket synar logistik

Konkurrensverket synar logistik

Konkurrensverket har kartlagt hur många aktörer som erbjuder leveranser i Sverige. Dels för paketleveranser, dels för hemleveranser av livsmedel.

38 procent hållbarhetsmärkt mode

38 procent hållbarhetsmärkt mode

På ett år har KappAhl ökat andelen hållbarhetsmärkt mode med sextio procent, från 24 till 38 procent.