Från Gävle och Södertälje till Helsingborg, Oslo och Stockholm. Här är ett urval av aktuella etableringar.
”Det är ett samtal om vad skönhet kan vara och den typen av möten är ovärderliga”. Se bilderna från butiken.
Den här gången handlar etableringskollen om nya butiker från bland andra New Balance, Rituals, Lidl, och Brown Avenue.
Rusta öppnar sex nya varuhus under hösten i Norden. Expansionen är den största i företagets historia.
H&M har öppnat ett nytt flaggskepp i Los Angeles, med uppgraderad interiör, teknikstöd och en tydlig lokal prägel vid invigningen.
Från Göteborg till Sundsvall, från Bibliotekstan till Västermalmsgallerian. Den gångna veckan har bjudit på satsningar inom bland annat mode, mat och livsstil.
Lyko tar nästa steg i sin retailresa och lanserar ett blueprint för framtidens skönhetsbutiker. Nu öppnas den första enheten med konceptet.
Topshop är tillbaka i London – för första gången sedan 2020 gör man åter en satsning på fysisk retail.
Oakley presenterar ett nytt retailformat som kombinerar teknik, design och community. Här blir butiken en helhetsupplevelse.
Butikslabb utforskar framtidens shopping med digital signage och interaktiv teknik. Den lokala staden står bakom satsningen.