Urban Outfitters öppnar Gen Z-koncept

Urban Outfitters öppnar Gen Z-koncept

En internationell satsning visar hur Urban Outfitters anpassar sina butiker till Generation Z:s köpbeteende.

HMV växer i Europa med nya butiker

HMV växer i Europa med nya butiker

HMV fortsätter expandera i Europa och öppnar tre nya butiker innan årets slut. ”Vi vill skapa nya hem för fans av musik och populärkultur”.

En (orm)vecka fylld av trender

En (orm)vecka fylld av trender

Höstlovsveckans Handelstrender-material är på sätt och vis en spegel av vad som händer i detaljhandeln just nu.

Etableringskollen – 30 oktober 2025

Etableringskollen – 30 oktober 2025

Från Åre till Malmö, via Stockholm, Jönköping och Umeå – höstens etableringar visar hur fysisk handel fortsätter att utvecklas. Varumärken och kedjor satsar på nya butikskoncept, pop up-lösningar och renoverade ytor.

Etableringskollen – 22 oktober 2025

Etableringskollen – 22 oktober 2025

Butikskedjor, restauranger och fastighetsägare växlar upp. Vi har sammanställt aktuella nyheter om etableringar.

Depart.A.Mental öppnar nya butiker

Depart.A.Mental öppnar nya butiker

Depart.A.Mental växer utanför Stockholm. Den svenska satsningen visar hur teknik och återbruk används för att skapa flexibla butikslösningar i fysisk handel.

Etableringskollen 251016

Etableringskollen 251016

Från Gallerian till Sandviken – här är våra handplockade nyheter om aktuella etableringar.

Bubs öppnar konceptbutik

Bubs öppnar konceptbutik

Bubs öppnar sin första konceptbutik och tar därmed steget in i fysisk handel. Här är tankarna bakom satsningen.

Etableringskollen 251009

Etableringskollen 251009

Från Hamnkvarteren i Stockholm till Giraffen i Kalmar. Denna gång rymmer Etableringskollen satsningar i både stadskärnor och handelsområden.

Lidl testar ny nonfood-modell

Lidl testar ny nonfood-modell

Lidl testar om nonfood kan stå på egna ben. Här har man öppnat ett nytt koncept som kan visa vägen framåt för dagligvarukedjan.