Suitsuply har uppmärksammats för hur man skapar mode för män med hög kvalitet till låga priser. Men också för sina spektakulära butiker. Nu kommer kedjan till Skandinavien.
Nu höjs modegraden i Gränbystaden, Uppsala. Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016. I och med detta är det nya modestråket i gallerian färdigställt.
En algoritm guidar e-butikernas kunder till exakt rätt storlek. För det här modevarumärket har det lett till såväl ökad försäljning som minskade returer.
Det pratas mycket om personalisering i den moderna detaljhandeln. Nystartade Studio Heijne går från ord till handling och erbjuder sina kunder att själva påverka designen. Bakom varumärket står en designer med bakgrund inom H&M-koncernen.
E-företaget öppnar nu upp en catwalk för vanliga konsumenter under modeveckan i Stockholm. Samtidigt gör man produkterna tillgängliga för e-köp i en lounge.
Abercrombie & Fitch har gått igenom några tuffa år. Modellinriktningen tonas ner, och de nattklubbsliknande butikerna byggs om. Här öppnar den första butiken med det nya konceptet.
Som så många andra företagare startade svenska Gun och Tom verksamheten i garaget. Nu expanderar barnklädesmärket i snabbt takt på den amerikanska marknaden.
Stilindex från Svensk Handel Stil visar att försäljningen av kläder i fackhandeln, mätt på jämförbara enheter och i löpande priser, ökade med 0,1 procent i juni jämfört med samma månad förra året.