Just nu bjuds allmänheten på gratis kvalitetskaffe i en inspirerande miljö när Nespresso öppnar dörrarna till sitt första svenska pop-up café.
Ju lägre inkomst, desto mer pengar lägger svensken på onyttig mat. Det visar en AI-analys.
Nu presenterar NK i Stockholm sin nya satsning inom food & beverage. Det är grundarna av en hyllad restaurang och bar som ligger bakom konceptet.
I kedjans nya dagligvarukoncept har man för första gången inkluderat en food hall. Man ska erbjuda leverans från serveringarna – vilket ger butiken en ny roll.
Den amerikanska kedjan har lanserat ett nytt koncept som andas kaffestuga. Det är ett till ytan sett litet format som är till för att serva kunder i farten.
I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.
Den 1 oktober tillträder Joachim Knudsen som VD för McDonald’s i Sverige. Han kommer närmast från en position som VD för McDonald’s i Danmark.
Nu har det heta området i centrala London berikats med en ny matmarknad. Här erbjuder man unika upplevelser och verksamheter inom food & beverage.
Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.
Roy Fares och Mattias Ljungberg, som ligger bakom Mr Cake, tar hem titeln Årets Företagare i bageribranschen 2019.