Köpcentrumet tycks till synes ha sänkts ner i en färgsprakande undervattensvärld fylld av vackra fiskar och växter. Det tog två år att planera den visuella effekten, resultatet slår besökarna med häpnad.
Två nya hyresgäster flyttar in i affärsområdet Amhult i Torslanda. Klädmärket I dig denim och delikatess- och heminredningsbutiken Pergolia öppnar under oktober.
i veckan stänger Boomerangbutiken i Punkthuset i Västerås. Verksamheten flyttas till kvarteret Igor. I samband med det introduceras ett nytt butikskoncept.
I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.
I dag den 22 september öppnar Stadiums nya butikskoncept, Stadium Pulse, i Mall of Scandinavia. Bland nyheterna finns Zlatan Ibrahimovićs varumärke A-Z.
Inom kort startar Atrium Ljungbergs handelsplatser, tillsammans med de lokala Stadsmissionerna, den årliga klädinsamlingen Återwin-win.
Webhallen öppnar i slutet av november en 380 kvadratmeter stor butik på nedre plan i köpcentrumet Femman i Göteborg.
Den 14 oktober öppnar Lyko sin nordligaste butik i köpcentrumet Smedjan i centrala Luleå.
Antalet köpcentrum och handelsområden i Sverige ökar rejält och uppgår nu till 373 stycken. Omsättningen och ytan ökar och dessutom planeras det för drygt 2 miljoner kvadratmeter ny handelsyta. Det visar en årlig kartläggning.