L’Oreal köper omnichannelkedja

L'Oreal USA köper upp New York-baserade omnichannelföretaget Carol's Daugther.

Nya regler får Komplett att flytta till Sverige

Regeringen i Norge har lagt ett förslag på nya moms- och tullregler gällande köp av varor från utlandet.

Skattjakt lockar till Lidl

Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.

Primark öppnar åtta butiker i USA

Irländska modekedjan Primark erbjuder mode med extremt lågt pris. Nu öppnar man sju butiker i USA.

Butikskedja sätter fart på kundernas fantasi

Elektronikkedjan har nu öppnat 50 shop-in-shops med "high tech".

Virtuella speglar och självutcheckning på Zara

Inditex lanserar mobil betalning, virtuella speglar och självutcheckningskassor.

H&M-premiär i Manila

Butiken omfattar 3 000 kvadratmeter på tre plan och ligger i gallerian SM Megamall i Manila.

Dramatiskt ökade investeringar i omnichannel

Detaljhandeln söker nu nya vägar för att nå fram till kunden och skapa en sömlös shoppingupplevelse – oavsett kanal. Investeringarna i omnichannel ökar dramatiskt.

”Varuhus borde satsa på wifi och sociala medier”

Stockmanns kollega i Stockholm, NK, har rapporterat rekordbra försäljningssiffror, medan varuhuset i Helsingfors kämpar med att locka kunder.

Kändistätt när H&M premiärvisade Alexander Wangs kollektion

I går kväll lanserades Alexander Wang x H&M på sportarenan Armory on the Hudson i New York. Det var en kändistät publik som fick se kollektionen.