Trenden med pop up-butiker håller i sig. I Stockholmsområdet öppnade en rad nya koncept bland annat i Bromma Blocks och vid Sergels Torg.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.
I slutet av november öppnar fastighetsbolaget Atrium Ljungberg ytterligare drygt 14 000 kvadratmeter med restauranger, biograf och butiker i Gränbystaden.
Sundbyberg utvecklar sitt erbjudande i området kring Sturegatan. Veronica o Du säljer kläder, accessoarer och inredningsdetaljer i en helt ny butik.
Nu presenteras visionsbilderna för Gallerian som visar hur ombyggnationen kommer se ut när allt står klart 2019. Men redan till årets julhandel delinvigs nya Gallerian, mitt i Stockholm city.
Food halls är en fortsatt stark internationell trend som kan tillföra upplevelser, längre besökstider och omsättning. Här fyra viktiga ingredienser.
Lidl öppnar sin fjärde butik i Västerås, det står klart efter att kedjan skrivit avtal med Svenska Handelsfastigheter. Den nya butiken väntas öppna under vintern 2018/2019 och kommer att ligga på handelsområdet Erikslund.
Bröderna Johan och Ludvig Jureskog siktar på att skapa en hållbar kedja med 60 restauranger. I mars öppnar den första i Stockholm som en del av ett helt nytt restaurangstråk.
Parkeringshuset hade stått tomt under många år. Nu har det förvandlats till ett levande centrum för barer, restauranger, retail, kultur och det lokala samhället.
Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.