Här är tankarna bakom Garants nya hemsida

Här är tankarna bakom Garants nya hemsida

 
När Garant i dag lanserar en ny hemsida har mycket fokus lagts på att berätta varifrån produkterna kommer, hur de odlats och producerats samt hur fisket och djurhållning sköts.
Digitala kvitton från Babs Paylink

Digitala kvitton från Babs Paylink

 
Babs Paylink och Findity har startat ett samarbete som syftar till att erbjuda digitala kvitton och mervärdestjänster till handlare.
Möten kring mat hos Food Village

Möten kring mat hos Food Village

 
På kort tid har Food Village i Hammarby Sjöstad blivit en favorit bland matälskare. I ett helhetskoncept erbjuder man restaurang, café och saluhall med lokalt producerade råvaror och maträtter. Ytterligare en filial öppnar inne i city under året.
Svenska iFoodbag vill motverka svält

Svenska iFoodbag vill motverka svält

 
Upp till 20 miljoner bärkassar med kyl- och frysfunktion ska motverka matsvinn i Kenya.
Handlare utsedd till Årets europé

Handlare utsedd till Årets europé

 
Ica-handlare Jonas Berg, Maxi Ica Stormarknad i Södertälje, har blivit utsedd till Årets europé 2016 av Svenska Europarörelsen. Han får priset för sitt stora engagemang för integration och mångfald.
Zero packaging närmar sig Sverige

Zero packaging närmar sig Sverige

 
Företeelsen zero packaging närmar sig våra breddgrader allt mer. I Oslo erbjuder Mølleren Sylvia sina kunder att fylla på varorna i medtagna kärl, och i sommar öppnar LØS Market i Köpenhamn med samma koncept.
Lindex utbildar textilarbetare

Lindex utbildar textilarbetare

 
Efter ett lyckat pilotprojekt under hösten 2015 skalar Lindex, i samarbete med QuizRR, upp satsningen på att utbilda textilarbetare i deras rättigheter.
”Det nya flaggskeppet är ett globalt riktmärke”

”Det nya flaggskeppet är ett globalt riktmärke”

 
Modekedjan Zara har öppnat ett flaggskepp på 503-511 Broadway i New York. Butiken ligger inrymd i en av Sohos mest ikoniska och klassiska 1800-talsbyggnader.
Rekordår för Coops ekologiska försäljning

Rekordår för Coops ekologiska försäljning

 
Försäljningsandelen uppgick till 9,2 procent. En ökning med 19,4 procent sedan året innan.
City Gross ökar mest på ekologiskt

City Gross ökar mest på ekologiskt

 
I dag presenterar Ekoweb statistik över försäljningen av ekologiskt för 2015, och City Gross är den kedja som ökar mest.