En ny studie visar att svenska konsumenter väljer mer lokalt och hållbart än innan pandemins utbrott. Man vill se mer vägledande information i butikerna.
Cirkularitet hamnar i fokus när denimprodukter från det egna lagret blir till nya plagg genom redesign. I dag lanseras den första kollektionen.
Köpcentrumet har välkomnat 50 000 surrande hyresgäster. ”En fin insats för miljön och ett bra tillfälle att sprida kunskap och väcka nyfikenhet”.
Enligt en ny kartläggning över de grönaste dagligvarukedjorna i Storbritannien hamnar lågprisaktören Lidl i topp. Läs mer om vad som fällde avgörandet.
Under de senaste åren har amerikanska Allbirds utvecklat sitt sortiment. Även den fysiska närvaron utökas med nya butiker.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Återbruk lyfts in i vanliga butiker, i skolan, förskolan och i äldreomsorgen. Den här kommunen satsar på ökad återanvändning och cirkularitet.
Ska driva företagets fortsatta utveckling och positionera varumärket på den svenska och internationella marknaden.
Konsumenterna förväntar sig att kunna bygga sin egen köpresa. Och man vill att produkterna ska vara hållbara. Det visar en ny global studie.
”Det är ett för oss naturligt steg mot fler cirkulära affärsmodeller”, säger Margareta Törnblad, chef Strategisk tjänsteutveckling på NetOnNet.