Samarbetet mellan Ingka Group och H&M syftar till att främja lokala talanger. Efter hundra dagar har nu den första kollektionen lanserats.
En startup utvecklar ett system för intelligent livsmedelsdata. Man vill att kunden enkelt ska kunna beräkna vilken klimatpåverkan matinköpen har.
Zara, som ägs av spanska Inditex, lanserar en ny plattform för återförsäljning och reparationer.
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.
Kapselkollektionen är inspirerad av vilda och hotade arter – samt av National Geographics visuella berättande.
Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
Ibland är det de små lösningarna som kan göra stor skillnad. Under oktober introducerar Coca-Cola en ny klimatsmart design.
Modevarumärket Cos har öppnat ett nytt butikskoncept på Biblioteksgatan i Stockholm. Det innebär också premiär för det mer hållbara konceptet i Europa.