Andelen som handlat mat på nätet växer stadigt, var femte svensk har klickat hem en matkasse. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail.
Nu har företaget lanserat en ny e-butik som har tagits fram tillsammans med Askås. Förutom en moderniserad och responsiv design har flera nya funktioner utvecklats för att förbättra användarupplevelsen.
Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen.
Svarstid är pengar. Det menar dagens gästkrönikör Sven Hammar, VD för Apica som specialiserat sig på prestandaoptimering av webb- och mobila applikationer (till exempel e-handelsplattformar). Sven Hammar delar här med sig av sina tio bästa tips för framgång under julhandeln på nätet.
Jetshop lanserar en ny affärsmodell för e-handel som riktar sig till större e- och detaljhandlare. Lösningen bygger på att kapacitet och investering anpassas efter försäljningsutvecklingen.
Årets julhandel online kommer innebära stärkta positioner för e-postmarknadsföringen, de automatiserade budskapen blir fler, samtidigt som mobilhandeln blir en av de viktigaste kanalerna. Detta enligt PracticalEecommerce spaning inför helgerna.