Varannan mobil betalning görs med en iPhone

Drygt en tredjedel, 36 procent, av svenskarnas onlineköp sker genom en mobil enhet – och varannan mobil betalning görs via en iPhone. Men iPad backar kraftigt. Det visar ny statistik i Mobile Payments Index.

Animail växer via förvärv

Animail AB förvärvar en av de största aktörerna på den svenska marknaden för djurmat och tillbehör på nätet, Zoozoocom AB som driver e-handelssajterna Zoozoo.com och Hemfoder.se.

Hongkong skapar nya shoppingupplevelser

Hongkong skapar nya shoppingupplevelser

Det har växt fram ett intresse för vintagekläder i Hongkong, en stad som många förknippar med lyxkonsumtion. Nyskapande webbplatser bidrar nu till att förändra kundernas köpvanor. Med nya innovativa onlineportaler kombineras webbens fördelar med det personliga mötet. Här skapas nya shoppingupplevelser med vintageprodukter i fokus.

Magnus Fredin ny VD för CDON

Magnus Fredin har utnämnts till VD för CDON AB och ersätter Patrik Settlin.

Hit pekar e-handelstrenderna 2015

Hit pekar e-handelstrenderna 2015

I slutet av 2014 uttalade sig tre VD:ar inom e-handeln om trender inför det kommande året. Nu stämmer vi av utvecklingen med ytterligare några röster från branschen: Patrik Müller, marknadschef på DIBS, och Jonni Harrius, Delivery Manager på Ateles. Hit pekar e-handelstrenderna efter halva 2015.

Alibaba går in med drygt 4,6 miljarder dollar i Suning

Kinesiska e-handelsjätten Alibaba investerar 4,63 miljarder dollar i konsumentvaruföretaget Suning Commerce Group.

Bean Portal erbjuder kaffeprenumeration

Bean Portal presenterar nu sin nya prenumerationstjänst som erbjuder utvalt specialkaffe en gång i månaden.

Affärsresenärer viktig målgrupp för e-handel


Ny design på Apples hemsida

Apple.com har gjort om sin hemsida med ambitionen att integrera butik och övrig information i högre grad. Som en konsekvens av detta har avdelningen "Shop" tagits bort. Även domänen har ändrats, den som tidigare gick in via store.app.com hittar nu allt under apple.com

Omnichannel: Tre steg för att locka tillbaka kunden

Omnichannel: Tre steg för att locka tillbaka kunden

Detaljhandelns landskap har förändrats drastiskt under de senaste åren. Omnichannel är inte längre en framtidsvision. Konsumenterna rör sig mellan kanalerna och endast två av hundra köper något vid sitt första besök på en webbplats.