Idag lanseras Bambora – en nordisk betalkoncern som förenklar handlarnas vardag och kan bidra till ökad försäljning.
Under våren 2015 har LensWay bjudit in avgångselever från Berghs till ett samarbete kring hur emotionella värden kan användas för att stärka LensWays varumärke.
"Vår drive-thru hjälper oss i vår strävan ytterligare förenkla vardagen för våra kunder". Så här fungerar den.
Den klassiska skivbutiken HMV gör en nysatsning på nätet. Nu blir det möjligt för konsumenter att onlinehandla från butiken för första gången sedan den kollapsade.
Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.
I år utökar Turkietresor sina avgångar och flyg till populära destinationer i Turkiet, i och med detta tar researrangören även nästa steg inom e-handel. Resenärerna ges nu möjligheten att direkt på Turkietresors webbsida ansöka och beviljas flexibel delbetalning helt räntefritt.
E-handelsföretaget Alibaba satsar nu på hälso- och sjukvårdsprodukter – med supersnabb leverans. Inom tre timmar ska kunden ha de beställda varorna.
Under årets första kvartal e-handlades det för cirka 36,5 miljarder kr i Norden.
Wayfair skapar nu i samarbete med YouTube-kanalen Kin Community en serie om inredning som är klickbar, och därmed också shoppingbar.