E-barometern 2014: Starkt år för svensk e-handel

Den svenska detaljhandelns försäljning på internet ökade med 16 procent under 2014 och omsatte 42,9 miljarder kronor.

E-handelsåret 2014 i en bild

I samband med att PostNord presenterade E-barometern för 2014 sammanställde man också en bild som sammanfattar året som gick. Så håll till godo, här är allt på ett bräde!

Omnichannel för små butiker – ingen stor affär

Små fristående kedjor och butiker behöver inte stora kostsamma IT-avdelningar för att lyckas med omnichannel.

Pulsen och Jetshop inleder samarbete

Pulsen och Jetshop inleder ett samarbete för att erbjuda kompletta lösningar för företag inom e-handel.

Tonerlagret vill skapa kärlek i skogen


Antal klagomål på e-butiker dubblade


Kraftig tillväxt för e-handel med sportprodukter

Den svenska sporthandeln fortsätter att utvecklas mycket starkt på internet.

NECG förvärvar e-butiken Patroner.se

NECG fortsätter att växa inom segmentet Bläck & Toners på nätet.

Shopping på digital vägg innan öppning


Butiker laddar med sexleksaker inför premiär

Inför premiären av Fifty Shades of Grey laddar nu butiker, såväl specialister som andra, upp med vuxenleksaker. Där det i vanliga fall rör sig om leksaker för barn och dockor pratas det nu mer om ögonbindlar, handklovar och masker.