De bästa indiebutikerna sommaren 2015
Nu har Racked listat 38 indiebutiker på nätet som du verkligen borde ha koll på.
Nu har Racked listat 38 indiebutiker på nätet som du verkligen borde ha koll på.
Puma lanserar ”shopable films”. Filmerna är ett sätt att underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Filmerna är ett sätt att använda leverantörsvideor online samt underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Pumas ”shop as you watch”-film lanserades på JD Sports webbsida där fotbollspelaren Adam Lallana … (läs mer)
Konsumentverket har i den årliga Konsumentrapporten granskat e-handeln som sträcker sig utanför landets gränser. Rapporten visar att var sjätte e-kund som köpt varor från en utländsk webbutik har blivit missnöjd med sitt köp. Enligt Konsumentverkets undersökningar har 80 procent av alla konsumenter det senaste året genomfört köp online. 16 procent av de som handlar varor på nätet från … (läs mer)
Det har skett ett skifte inom e-handeln, för första gången shoppar män mer än vad kvinnor gör online. Det visar en färsk undersökning. Det är Bronto Software’s studie ”Consumers Tell All” som visar på detta. Förra året sa sig en fjärdedel av de 1 000 tillfrågade vara frekventa e-shoppare. Det gällde både män och kvinnor, det var … (läs mer)
Skokoncernen NilsonGroup expanderar och satsar på e-handel i fysiska butiker. Via smarta online-stationer som placeras i utvalda butiker kan kunden upptäcka e-handeln och shoppa online direkt i butik. Placerandet av online-stationerna ger kunden tillgång till ett fullständigt sortiment samt möjlighet att beställa varor på plats. Stationerna finner man på en vägg eller i stativ i butikerna, där varje station … (läs mer)
Facebook berättade under sin årliga utvecklingskonferens att man nu gör appen Messenger till en plattform även för shopping. Tanken är att man ska kunna kontakta detaljhandelsföretagen vid eller inför ett köp och få svar direkt. När du lägger en order hos medverkande varumärken kommer e-butiken automatiskt erbjuda dig en möjlighet att få information och uppdateringar om … (läs mer)
Köpcentrumen pumpar nu ut underhållning och digitala tjänster för att möta konkurrensen från e-handeln. Nu dubblar man marknadsinsatserna.
E-handel har ett inbyggt dilemma när det gäller mode – det finns inga möjligheter att prova. Ett faktum som leder till frustration hos kunderna, och låga marginaler för handlarna. Det vill Fitbay ändra på. Fitbay grundades i Köpenhamn men har nu sin bas i New York. Själva kallar man sig för en ”individanpassad tjänst att upptäcka … (läs mer)
Har du vant dig vid onlineshoppingens fördelar kan det finnas ett motstånd att ge sig in i det fysiska köpcentrumets oöverskådliga utbud. Utan bokmärken och sökfunktioner kan det lätt te sig som en omöjligt uppgift att hitta något som matchar skorna som du just köpte. För att minska glappet mellan de två världarna har DigitasLBi … (läs mer)