Puma testar shoppingbara filmer

 

Puma lanserar ”shopable films”. Filmerna är ett sätt att underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Filmerna är ett sätt att använda leverantörsvideor online samt underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Pumas ”shop as you watch”-film lanserades på JD Sports webbsida där fotbollspelaren Adam Lallana … (läs mer)




Var sjätte e-konsument är missnöjd

 

Konsumentverket har i den årliga Konsumentrapporten granskat e-handeln som sträcker sig utanför landets gränser. Rapporten visar att var sjätte e-kund som köpt varor från en utländsk webbutik har blivit missnöjd med sitt köp.  Enligt Konsumentverkets undersökningar har 80 procent av alla konsumenter det senaste året genomfört köp online. 16 procent av de som handlar varor på nätet från … (läs mer)




Nu tar männen över e-shoppandet

 

Det har skett ett skifte inom e-handeln, för första gången shoppar män mer än vad kvinnor gör online. Det visar en färsk undersökning. Det är Bronto Software’s studie ”Consumers Tell All” som visar på detta. Förra året sa sig en fjärdedel av de 1 000 tillfrågade vara frekventa e-shoppare. Det gällde både män och kvinnor, det var … (läs mer)




NilsonGroup satsar på e-handel i butik

 

Skokoncernen NilsonGroup expanderar och satsar på e-handel i fysiska butiker. Via smarta online-stationer som placeras i utvalda butiker kan kunden upptäcka e-handeln och shoppa online direkt i butik. Placerandet av online-stationerna ger kunden tillgång till ett fullständigt sortiment samt möjlighet att beställa varor på plats. Stationerna finner man på en vägg eller i stativ i butikerna, där varje station … (läs mer)




Facebook gör Messenger till app för shopping

 

Facebook berättade under sin årliga utvecklingskonferens att man nu gör appen Messenger till en plattform även för shopping. Tanken är att man ska kunna kontakta detaljhandelsföretagen vid eller inför ett köp och få svar direkt. När du lägger en order hos medverkande varumärken kommer e-butiken automatiskt erbjuda dig en möjlighet att få information och uppdateringar om … (läs mer)




E-handel mitt i köpcentrumet

 

Har du vant dig vid onlineshoppingens fördelar kan det finnas ett motstånd att ge sig in i det fysiska köpcentrumets oöverskådliga utbud. Utan bokmärken och sökfunktioner kan det lätt te sig som en omöjligt uppgift att hitta något som matchar skorna som du just köpte. För att minska glappet mellan de två världarna har DigitasLBi … (läs mer)