Apple gör nu justeringar gällande sitt butiksled. Apple Store skrotas till förmån för den nya strategin. Butiken ska bli en plats för varumärkets community.        
        
        
            
        
        
		    Estetiken är hämtad från flygplatsen, avdelningarna är indelade i terminaler och i provrummet finns en kroppsskanner. Den konceptuella idén tar den här butiken till helt nya höjder.        
        
        
            
        
        
		    Nu får resebolaget Vings maskotar, Lollo & Bernie en egen butik och webbshop. I samband med att konceptet rullas ut inför man också en dans- och kramskola.        
        
        
            
        
        
		    Morakniv Concept Store lever vidare. Efter en framgångsrik sommar blir kombinationen knivar och dalahästar ett stående inslag på Kyrkogatan i Mora.        
        
        
            
        
        
		            
        
        
            
        
        
		            
        
        
            
        
        
		    Tastory är Fazer Food Services nya restaurangkoncept som lanserades och invigdes på Lindhagensgatan i Stockholm den 21 april. Nu öppnar den andra restaurangen i Time Building i Kista utanför Stockholm.        
        
        
            
        
        
		    Nu har MAC Cosmetics öppnat sin första fristående butik i Sverige. Den ligger i Mall of Scandinavia.        
        
        
            
        
        
		    Butiken är skapad med siktet inställt på millennials. I det lilla formatet lyckas man erbjuda en hög teknisk nivå och en personaliserad service.        
        
        
            
        
        
		    Abercrombie & Fitch har gått igenom några tuffa år. Modellinriktningen tonas ner, och de nattklubbsliknande butikerna byggs om. Här öppnar den första butiken med det nya konceptet.