Nio innovationer att hålla koll på

Nio innovationer att hålla koll på


Inspiration basen i Ikeas nya Cookshop

Inspiration basen i Ikeas nya Cookshop


Carrefour utvecklar en virtuell kassakö

Carrefour utvecklar en virtuell kassakö

Den franska dagligvarukedjan Carrefour satsar nu på att revolutionera kassafunktionen i sina butiker. Med hjälp av en virtuell kö ska tiden i kassan minimeras. Projektet är en del av en större satsning på innovationer i butik.

Nu lanseras Marty McFlys framtidssneaker

Nu lanseras Marty McFlys framtidssneaker

Nu lanserar Nike en uppdaterad variant av skorna som Michael J. Fox hade på sig som Marty McFly för trettio år sedan. Ny teknik gör att skon anpassar sig automatiskt efter användaren.

Elektronikkedja lyfter fram startups i butik

Elektronikkedja lyfter fram startups i butik

Kedjan har själva haft en hög innovationsnivå såväl i butiker som i strategierna. Nu väljer man att lyfta in startups i en större satsning som innefattar hundratals butiker samt e-handeln.

Apotea först med veganmärkning

Apotea först med veganmärkning

Apotea.se introducerar som första svenska apotek veganmärkning av det receptfria sortimentet. ”Vi vill underlätta för våra kunder att göra ett medvetet val”.

Succékedjan öppnar egna hotell

Succékedjan öppnar egna hotell

Kedjan har visat tvåsiffriga försäljningsökningar under flera år. Nu tar man ett nytt steg i sin utveckling och öppnar en egen hotellkedja med uttalat lokal förankring.

20 innovationer – så förändrade Amazon retail

20 innovationer – så förändrade Amazon retail

Ingenting blir sig någonsin likt i detaljhandeln. Och en hel del av innovationerna kan tillskrivas Amazon. Här är 20 grepp som har tagit detaljhandeln ett steg framåt.

”Vi går från digital produktkatalog till service”

”Vi går från digital produktkatalog till service”

Bangerhead vill nu höja servicenivån markant, och man gör det via bättre kundupplevelser online. Alla våra förändringar är kunddrivna, säger VD Thomas Grabe.

Svenskt Tenns nya webb speglar butiken

Svenskt Tenns nya webb speglar butiken

Svenskt Tenn har utvecklat sin webb för att den mer ska spegla upplevelsen av ett butiksbesök. Satsningen går hand i hand med den övergripande missionen.