New Era specialiserar sig på kepsar med sportanknytning – det har man gjort i 90 år. Nu har varumärket öppnat en flaggskeppsbutik i London. Se bilderna här!
Lagom till skolstart har Teen Vogue och ICSC gjort en undersökning om hur millennials tänker shoppa under "back-to-school"-säsongen.
Allt fler menar nu att selfievågen påverkar både modet och shoppingvanor. Anledning: den som tar bilden, främst kvinnor i millennialsgenerationen, vill ogärna ta flera bilder med samma kläder.
Nu har New York Times granskat företagets arbetsplatser i Seattle i nordvästra USA. Minst sagt hårda krav träder fram i ett av världens största företag.
Innan skolornas hösttermin startar upplever många butiker en köprusch på bland annat datorer, skolväskor och skolmaterial.
Whole Foods Market har öppnat en ny butik hjärtat av det livliga Uptown Dallas i hörnet av McKinney och Routh. Butiken innehåller möjligheter att äta och dricka på två våningar och dessutom på en uteservering.
En färsk undersökning visar på mycket likheter men också på stora skillnader mellan hur män och kvinnor beter sig när man shoppar. Det verkar som männen kommer från planeten ”Research”, och kvinnorna från ”Impuls”.
Ungefär varannan livsmedelsbutik får anmärkningar när miljö- och hälsoinspektörerna kommer på inspektion.