This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Media Markt bäddar för dynamisk prissättning

Media Markt bäddar för dynamisk prissättning

Dynamisk prissättning är en av de tekniska utmaningar den fysiska butiken står inför. För att lyckas följa svängningar i prisnivåer i realtid krävs en digitalisering av processen. Media Markt tar nu ett steg i den riktningen.

Här öppnar Luleås nya leksaksbutik


Hunkemöller siktar på 50 butiker

Hunkemöller siktar på 50 butiker

Underklädesmärket Hunkemöller har i nuläget 700 butiker i världen. Störst är kedjan i Nederländerna, Belgien och Tyskland. Nu siktar man på att växa i Skandinavien.

Wonderboo erbjuder hundpassning

Wonderboo erbjuder hundpassning

DogBuddy och Wonderboo introducerar ny hundpassningstjänst där Wonderboos butik på Norrmalmstorg kommer att fungera som en upphämtning och- avlämningsplats för hundar.

Svenskt Tenn öppnar uteservering

Svenskt Tenn öppnar uteservering

Den 1 juni öppnar Svenskt Tenns tesalong en liten uteservering framför butiken på Strandvägen.

Premiär för Sveriges första flower truck

Premiär för Sveriges första flower truck


Den ultimata butiksupplevelsen

Den ultimata butiksupplevelsen

Konsumenterna vill fortfarande ha fysiska butiker, men olika kundsegment förväntar sig olika saker. En ny undersökning kartlägger hur den ultimata upplevelsen i en fysisk butik ska sättas samman. Det handlar mycket om valfrihet och friktionsfri shopping.

Mall of Africa berättar fem olika historier

Mall of Africa berättar fem olika historier


Nypremiär för Himla Concept Store

Nypremiär för Himla Concept Store

Inredningsbutiken Himla Concept Store utökar i Täby

Aktivitetstrenden fortsatt stark

Trenden med aktiviteter och lekland i detaljhandeln växer sig allt starkare. I höst slår företaget Bounce upp sin 4 300 kvadratmeter stora trampolinpark i Kungens Kurva utanför Stockholm.