Varumärket The North Face fortsätter sin jakt på det perfekta butikskonceptet. Nu har man öppnat ett nytt flaggskepp där man erbjuder "en progressiv lekplats för äventyrare".
I takt med att digitaliseringen ökar har Black Friday ändrat form. Försäljningsaktiviteten leder allt mer till tomma butiker, och aktiviteten sträcks ut.
Utvecklingen har gått fort. För bara några år sedan var det få som kände till detaljhandelsaktiviteten Black Friday. Nu visar de första rapporterna på ett nytt försäljningsrekord.
Arkitekturen är futuristisk, och omgivningen fullkomligt kokar av utveckling. Köpcentrumet är strategiskt placerat intill en arena och i närhet av en transportknut.
Netto installerar DNA-spray vid ytterligare 25 butiker i Sverige. Detta efter att man genomfört tester i fem butiker som tidigare utsatts för rån.
Lidl har nu invigt en ny solcells- och laddningsanläggning. Här kan kunderna ladda sina elbilar och elcyklar gratis när de handlar och solcellerna beräknas dessutom leverera 20 procent av all el som butiken förbrukar.
Det italienska butikskonceptet Eataly färdigställer nu sin hittills största satsning. Det spektakulära projektet innehåller shopping, underhållning och inte minst restauranger. Och 500 specialbyggda shoppingcyklar står redo.
Efter snart tre år som kommunikationsdirektör inom Coop Sverige lämnar Olle Axelsson över stafettpinnen till Anna Rasin. "Kommunikationen spelar en viktig roll i förändringsarbetet", säger hon.