This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
”En progressiv lekplats för äventyrare”

”En progressiv lekplats för äventyrare”

Varumärket The North Face fortsätter sin jakt på det perfekta butikskonceptet. Nu har man öppnat ett nytt flaggskepp där man erbjuder "en progressiv lekplats för äventyrare".

Bygger en stark portfölj av Factory Outlets

Bygger en stark portfölj av Factory Outlets


Här är det nya beteendet under Black Friday

Här är det nya beteendet under Black Friday

I takt med att digitaliseringen ökar har Black Friday ändrat form. Försäljningsaktiviteten leder allt mer till tomma butiker, och aktiviteten sträcks ut.

Nytt e-handelsrekord för Black Friday i Sverige

Nytt e-handelsrekord för Black Friday i Sverige

Utvecklingen har gått fort. För bara några år sedan var det få som kände till detaljhandelsaktiviteten Black Friday. Nu visar de första rapporterna på ett nytt försäljningsrekord.

Futuristisk arenashopping i Berlin

Futuristisk arenashopping i Berlin

Arkitekturen är futuristisk, och omgivningen fullkomligt kokar av utveckling. Köpcentrumet är strategiskt placerat intill en arena och i närhet av en transportknut.

Gram deltar i Europa Minskar Avfallet

Gram deltar i Europa Minskar Avfallet


Netto utökar sin satsning på DNA-märkning

Netto utökar sin satsning på DNA-märkning

Netto installerar DNA-spray vid ytterligare 25 butiker i Sverige. Detta efter att man genomfört tester i fem butiker som tidigare utsatts för rån.

Lidl satsar på solcellsdrivna laddare

Lidl satsar på solcellsdrivna laddare

Lidl har nu invigt en ny solcells- och laddningsanläggning. Här kan kunderna ladda sina elbilar och elcyklar gratis när de handlar och solcellerna beräknas dessutom leverera 20 procent av all el som butiken förbrukar.

Här öppnar Eataly sin jättesatsning

Här öppnar Eataly sin jättesatsning

Det italienska butikskonceptet Eataly färdigställer nu sin hittills största satsning. Det spektakulära projektet innehåller shopping, underhållning och inte minst restauranger. Och 500 specialbyggda shoppingcyklar står redo.

”Kommunikationen viktig i förändringsarbetet”

”Kommunikationen viktig i förändringsarbetet”

Efter snart tre år som kommunikationsdirektör inom Coop Sverige lämnar Olle Axelsson över stafettpinnen till Anna Rasin. "Kommunikationen spelar en viktig roll i förändringsarbetet", säger hon.