För drygt två år sedan inledde Icebug ett program för inre utveckling tillsammans med sina medarbetare. Nu delar man med sig av lärdomarna.
Foodora har inlett ett samarbete gällande robotleveranser av mat och andra produkter. Här är området de kommer synas först i.
Man tog sig an detta projekt med en inställning fri från tekniska lösningar; i stället för att fråga sig hur vi handlar mat resonerade man kring varför vi handlar
Primark integrerar insikter genererade via sociala medier i sin produktutveckling. ”Detta markerar ett skifte”.
Apotek Hjärtat lanserar en utbildning om ensamhet för samtliga medarbetare. Man testar även vänskapsvård under arbetstid.
Lågpriskedjan Aldi använder AI för automation av produktbeskrivningar. Syfte: effektivisering och besparingar.
Den 13 mars slår Power upp dörrarna till sitt nyrenoverade varuhus i Lund. Man benämner konceptet som framtidens varuhus.
Med ett nytt butikskoncept lyfts den klassiska matmarknaden in i framtiden. Det sker med människor, produkter och gemenskap.
Båda företagen har eliminerat den manuella kassan. Bara den som fullt ut tror – och satsar – på den nya tidens lösning vågar göra det.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.