Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.
Svenska konsumenter tycker att det är viktigt att företaget man är kund hos har ett aktivt hållbarhetsarbete. Det visar en ny studie.
Coop ska använda skannrar i butik för att avgöra hur mogen avokadon är.
Konsumenter med digital vana har lyckats bibehålla sin köpkraft bättre än andra. Det visar en ny rapport.
Konsumenterna formar just nu framtidens detaljhandel. Här är åtta beteenden som trendar – och som du behöver ha koll på.
Detaljhandeln är en av de tre branscher som utsattes för flest cyberattacker under det gångna året. Det visar en ny rapport.
Svensk Handels E-handelsindikator för maj månad skattar e-handelns omsättning till 14,9 miljarder kronor.
City ska bli roligare, mer lekfullt och därmed locka fler barnfamiljer. Ett första steg är ett samarbete med LassaMajas Detektivbyrå.
Ikeas nya satsning visar vägen framåt – och är del av en strategi som växt fram de senaste tio åren.