Uniqlo lanserar ett nytt koncept som ska fungera som omni-hubb. Detta är en tydligt trend som sträcker sig över kategorigränser.
McDonald’s stänger sitt experimentkoncept – men tar med sig viktiga lärdomar. Läs hur testet bidrar till en kultur av innovation och snabb utveckling.
E-handeln visar tecken på återhämtning efter två månader i rad med tillväxt.
”Vi ville skapa en digital kollega som förstår våra kunder och kan hjälpa dem på riktigt” säger Rasmus Andersson, Head of Technology på Cervera.
MQ Marqet växlar upp sitt hållbarhetsarbete med second hand i allt fler butiker. Så mycket genererar satsningen.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Höganäs Kakel formar framtidens kundupplevelse i butik. Man gör det med en kombination av fysisk produkt och digital signage.
Motonet öppnar ännu ett nytt varuhus. Läs mer om kedjans expansion och Broman Groups 60-årsjubileum.
Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
Som ett led i sitt hållbarhetsarbete har varumärket sedan start erbjudit lagning av plagg. Nu gör man det direkt i butik.