Kapar tiden för köp med 25 procent

Kapar tiden för köp med 25 procent


Synsam öppnar nytt sportkoncept

Synsam öppnar nytt sportkoncept


Åhléns väljer DIBS för sin e-handel

Åhléns väljer DIBS för sin e-handel

Åhléns har lanserat en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. DIBS blir leverantör av en betalningslösning som bland annat innefattar Swish och Masterpass.

Lensway testar influencer marketing

Lensway testar influencer marketing


Apoteksgruppen utökar på Arlanda

Apoteksgruppen utökar på Arlanda


Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry har som första modevarumärke nu öppnat en egen kanal på Snapchat Discover.

Finlaysons första butik i Sverige

Finlaysons första butik i Sverige


Här testas en ny typ av pantmaskin

Här testas en ny typ av pantmaskin


Eleven öppnar fysiska butiker

Eleven öppnar fysiska butiker

I dag kompletterar e-handelsföretaget Eleven sin verksamhet med en fysisk butik. Nu vill man skapa en omnikanalupplevelse i världsklass.

Därför överger 84 procent varukorgen

Därför överger 84 procent varukorgen

En ny studie visar att 84 procent av alla varukorgar lämnas innan köpen slutförs. Otydlighet gällande slutgiltigt pris skrämmer flest. Enligt studien finns det relativt enkla åtgärder som kan leda till att nätbutikers omsättning ökar med upp till 30 procent.