Marknadsplatsen Etsy är mitt uppe i en utveckling av sin verksamhet. Från att ha varit en relativt nischad sajt med hantverksprodukter breddar man sig nu. "Vi vill tillföra glädje och inspiration", säger VD Chad Dickerson.
Varannan svensk, 47 procent, bestämmer sig redan i butiken för att inte slänga mat och 63 procent av svenskarna vill veta mer om hur de kan minska sitt matsvinn.
Med det nystartade systerbolaget Notifind tar Securitas ytterligare ett steg in i detaljhandeln, nu lanseras tjänsten mystery shopping.
Jonas Arnberg, chefsekonom på Svensk Handel, blir ny vd för HUI Research. Han tillträder tjänsten den 1 april.
Fredells Byggvaruhus förstärker företagsledningen med Fredrik Dahlin som tillträder som ny Inköps- och sortimentschef.
Rikard Lindström (tidigare key account på Lyle & Scott och Tiger Jeans) blir anställd som säljchef på svenska herrmodevarumärket Velour by Nostalgi.
Postnord vill göra e-handeln enklare, därför lanseras nu en ny lösning med tre val som mottagaren kan göra direkt i sin mobiltelefon.
Världens största detaljhandelskedja tar upp onlinejakten på Amazon och vässar sitt erbjudande. Nu står det klart att man köper upp ännu en e-aktör.