Här öppnar succékonceptet sin första svenska butik. Tanken är att det även ska bli en mötesplats för föräldrar och barn.
Under december etablerar varumärket – som grundades redan 1988 – sin första butik i Stockholm.
En second hand-butik öppnar på Backaplan i Göteborg. Den nya butiken kommer erbjuda ett handplockat sortiment av varor.
Varumärket Caia Cosmetics öppnar under våren sin första fristående flaggskeppsbutik.
Dagligvarukedjan uppdaterar sina butiker och förser dem med sitt senaste designkoncept. Här är två exempel.
Som en del av satsningen i köpcentrumet kommer butikskonceptet Ölstudion återvända.
Arket öppnar sin första pop up-butik någonsin. ”Ytan uppmuntrar verkligen till nyfikenhet”.
Framtidens butik som social mötesplats. H&M integrerar det digitala erbjudandet med en fysisk shoppingupplevelse.
Ica Gruppen öppnar ett nytt butikskoncept som ska underlätta i vardagen för kunderna.
Ytterligare ett tecken på hur kedjan rör sig mot mer centrala och högtrafikerade lägen.