Jag hör en del kommentarer om att Omnichannel är passé. Låt oss en gång för alla avfärda det som en elitistiskt jargong. För ingenting kunde vara med felaktigt. Den som kan bevisa motsatsen är välkommen att höra av sig. När ni nyktrat till.
Den digitala handelns betydelse sträcker sig bortom genomförda transaktioner. Snart kommer de digitala influenserna uppgå till 99 procent, och detaljhandeln ställs inför upp till 21 olika kontaktytor mot kunden. Det förändrar allt.
Konsumenterna har höga förväntningar på detaljisternas förmåga att dela med sig av relevant information. Men verkligheten visar på ett stort gap mellan förväntning och genomförande. Trots att personalisering visar sig leda till ökad försäljning.
Identifiera och personalisera. Optimera ägandet. Lyft fram transparens. Här är tio förutsättningar för framgång i den digitaliserade detaljhandeln.
De är uppväxta med sociala medier, vana vid oändliga valmöjligheter och vill ha allt här och nu. En ny rapport kartlägger en generation som kommer att få såväl varumärken som detaljister att ändra på sitt sätt att arbeta.
Uppåt med 300 procent! Det har skett en dramatisk ökning sett till hur digitala influenser påverkar försäljningen i fysiska butiker. Detta enligt en ny undersökning som också visar på stora möjligheter att påverka köpprocessen.
Konsumenterna sätter stort värde på produkter som erbjuder etiska mervärden, men är inte villiga att betala extra för det. Lösningen finns i design, innovation och kvalitet. Detta enligt en ny rapport.
Ett av tre onlineköp sker på impuls och kunden besöker flera butiker främst för att få ett större utbud. Det visar en ny undersökning som också har kartlagt när onlinekonsumenten tar sitt beslut att genomföra ett köp.
Kundupplevelser är detaljhandelns nya mantra. Nyckeln till framgång ligger i att lyckas omfamna hela kundresan – och att ladda den med rätt upplevelser. Här är 15 heta snackisar inom CX just nu.
Handelstrender kan i dag, som första publikation i världen, visa bilder på detta nyskapande butikskoncept. Det är ett mainstreamformat för välbeställda, och med en lugn butiksmiljö vill man få kunderna att stanna längre. Succén är redan ett faktum.