En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Nordiska Kompaniet och Min Stora Dag har ingått ett samarbetsavtal.
Annonser som man kan välja bort ger bättre resultat. Det visar en ny studie.
Morgondagens vinnare arbetar i realtid – med Real Time retail. Det framgår i en ny rapport som lyfter fram tre avgörande faktorer.
Anna Östergren har utsetts till ny marknads- och kommunikationschef på Myrorna.
Snabbväxande modekedja till Göteborg och Hemmakväll återvänder efter två år. Det är några av inslagen i veckans etableringsnyheter.
Sjukhuset erbjuder en kassalös upplevelse för anställda och besökare. Medarbetare kan för första gången välja att betala med sitt passerkort.
Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”
Ett nytt detaljhandelsår är här – och med det NRF Retail's Big Show. Här är 15 butiker att inspireras av under besöket i New York.
Bubbleroom har utnämnt Andreas Malmström till CFO. Han tillträder sin tjänst senast den 30 april 2024.