Galna dagar firas med uppdaterat spöke

Galna dagar firas med uppdaterat spöke

Stockmanns galna dagar firas i år extra mycket – det är 30 år sedan kampanjen föddes. Det gula spöket, som förknippas med aktiviteten, har året till ära fått en röst, ett uppdaterat utseende och en egen produktlinje.

Japanerna shoppar oväntat mycket


Tyskt lågpris vinner mark i USA

Tyskt lågpris vinner mark i USA

Extremt hög andel egna varumärken och låga priser kryddade med nyttiga och lokala alternativ. Tyska Aldis recept på lågprisshopping vinner mark i USA.

Alibaba bygger världens största VR-butik

Alibaba bygger världens största VR-butik

Den kinesiska e-handelskoncernen Alibaba drar igång sitt eget VR-labb. Det har döpts till GnomeMagic Lab, och här ska man utveckla Virtual Reality-lösningar anpassade för sin verksamhet.

Villeroy & Boch öppnar i Ringsted

Villeroy & Boch etablerar en ny butik för sitt tableware-sortiment i outletvillagebyn Ringsted Outlet utanför Köpenhamn. Det är den första butiken i Danmark och den enda i Öresundsregionen.

Lego storsatsar i Shanghai

Lego storsatsar i Shanghai

Den 16 juni öppnar Shanghai Disneyland Resort och bland detaljhandelsföretagen som medverkar i projektet finns Lego. Företaget öppnar sin första flaggskeppsbutik i Asien precis vid entrén till parken – i ett underhållningsdistrikt som heter Disneytown.

Här är detaljhandelns vinnare

Här är detaljhandelns vinnare

Det är tuffa tider i internationell detaljhandel. Men det finns de som lyckas trots nya spelregler och hot från e-handelsjättarna. Här är fyra vinnare.

Framtidsmaterial i historisk kollektion

Framtidsmaterial i historisk kollektion

I samband med utställningen "Fashion Forward – 300 years of fashion" i Paris presenterar H&M sin 2016 Conscious Exclusive-kollektion. En serie med med historiska influenser – i hållbara material.

Premiär i USA för Canada Goose

Det Torontobaserade varumärket Canda Goose, mest kända för sina vinterjackor, öppnar sin första egna butik i USA.

Som en blixt från klar butikshimmel

Som en blixt från klar butikshimmel

Den som besöker Nike Town i London kan just nu uppleva ett blixtnedslag fångat i ett ögonblick. Exponeringen syftar till att lyfta fram varumärket Jordans skor och är en del av ett nytt kreativt uttryckssätt.