Ikea fortsätter etablera sig centralt i större städer. Varuhusen disponeras enligt ett nytt cityformat.
Den brittiska kedjan ska minska användandet av plast och minska avfallet. Den traditionella grönsakshandlaren spelar en viktig roll i satsningen.
Företaget är känt för sitt framgångsrika koncept för coworking. I det senaste formatet gör man plats även för retail och ett café.
Det pratas, glädjande nog, mer om plastens negativa påverkan på miljön än någonsin. En diskussion som banar väg för en ny våg av förpackningsfria dagligvarubutiker.
Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.
Det anses vara leveransalternativen som fått riktig fart på Walmarts e-handel. Nu utökar man sin satsning på leverans direkt från butik.
Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt.
Retailstartups hittar just nu nya vägar för att skapa en djupare och mer personlig relation till kunderna. I den DTC-revolution som pågår gäller andra spelregler.
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
The Hub har en flexibel design där det inte finns några fasta arbetsplatser. Detta är en plats för lärande och avslappnat nätverkande.