Jeff Bridges i samarbete med Marc O’Polo


De 25 mest inflytelserika inom retail


Starbucks testar hemleveranser

Starbucks testar just nu leveranser av ordrar som beställs och betalas via mobilen. Det är en naturlig förlängning av mobilens möjligheter, menar man. 

Så når detaljhandeln millennials i mobilen

Millennials och generation x är viktiga målgrupper för detaljhandeln, och de är dessutom flitiga användare av mobilen. Nu visar en undersökning vad som krävs för att få deras uppmärksamhet. Det är förenkling och bekvämlighet som gäller.

Jysk vill inspirera mer i nytt butikskoncept

Som Handelstrender berättat tidigare står Jysk inför en uppdatering av sitt butikskoncept. Tillsammans med designbyrån Dalziel & Pow vill man nu ge kedjan en ännu mer utpräglad skandinavisk känsla. Här kan du se bilderna från butiken.

Stockmann säljer sina varuhus i Ryssland


Selfridges jul siktar mot stjärnorna

Selfridges är en av de absolut starkast lysande stjärnorna på varuhushimlen under senare år. Nu siktar man själva mot stjärnorna i sin spektakulära julskyltning. Dessutom knyter man an till en global trend inom retail – personalisering.

Veronica Virta öppnar butik i New York


Här driver lågpriskedjan med jättens julfilm


River Island lanserar Click and Don’t Collect

Modekedjan River Island lanserar en ny angreppsvinkel på leveranser när man introducerar Click and Don't Collect på den brittiska marknaden.