Havaianas öppnade största flaggskeppet

Havaianas öppnade största flaggskeppet


Varuhuskedjan Debenhams till Australien

Varuhuskedjan Debenhams till Australien

Den brittiska varuhuskedjan växer internationellt och planerar nu ett tiotal butiker i Australien. Den första öppnar i Melbourne.

Karl Lagerfeld designar lyxlobby

Karl Lagerfeld designar lyxlobby

Lyxig branschglidning. Modedesignern Karl Lagerfeld ska nu ge en exklusiv och samtida modetouch åt ett nytt bostadsprojekt i Florida.

Restaurangen flyttar in i bokhandeln

Restaurangen flyttar in i bokhandeln

Nu flyttar restaurangen in i bokhandeln. Kedjan stärker nu upplevelsen i sina butiker med mat och dryck.

Food trucks – här är årets hetaste trender

Food trucks – här är årets hetaste trender

Food trucks fortsätter sitt segertåg. I år är det hantverksmässigt producerad mat som gäller. Handelstrender har sammanställt de hetaste trenderna inför årets högsäong.

Primark fortsätter växa i USA

Primark fortsätter växa i USA

Den irländska lågpriskedjan Primark förstärker sitt butiksbestånd i nordöstra USA. Den tredje butiken är nu öppnad och på tur står flera spektakulära etableringar.

Traditioner och hantverk i turkisk pärla

Traditioner och hantverk i turkisk pärla

I Antalaya har familjen Murat drivit sin verksamhet sedan 1946. Nu har den tredje generationen handlare skapat ett helt nytt butikskoncept för sin köttbutik. Det är en liten pärla för design- och konceptintresserade.

Charming Charlie växer i Mellanöstern

Charming Charlie växer i Mellanöstern

Den amerikanska kedjan Charming Charlie fortsätter sin satsning på Mellanöstern. Nu har man öppnat en ny butik i Sharjah i Förenade arabemiraten.

Här har stranden flyttat in i köpcentrumet

Här har stranden flyttat in i köpcentrumet

Genom åren har det blivit en riktig favorit hos kunderna. När det nu var dags för en rejäl ansiktslyftning och utbyggnation passade man på att lyfta in stranden i köpcentrumet.

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Kedjan vill skapa en ny digital kundupplevelse i sina köpcentrum. Projektet innefattar en mängd multisensorlösningar i butik som involverar sinnen såsom ljud, doft och känsel