Succé för drive through med smörgåsar

Succé för drive through med smörgåsar

De enkla idéerna är ofta de bästa. Som att öppna en drive through där man serverar smörgåsar. Läget har också bidragit till att göra den här verksamheten till en omedelbar succé.

Lidl Sverige öppnar i hållbart köpcentrum

Lidl Sverige öppnar i hållbart köpcentrum

Nu anpassar Lidl sitt butikskoncept för att passa i flera typer av lokaler. Som ett resultat av detta öppnar lågpriskedjan snart i ett köpcentrum. "Vårt mål är att etablera fler butiker i attraktiva lägen".

Nytt butikskoncept i Cerveras flaggskepp

Nytt butikskoncept i Cerveras flaggskepp

Cervera har tagit fram ett nytt butikskoncept med en tydligare och mer funktionsindelad disponering. Nu har turen kommit till Cerveras flagship store på Sveavägen i Stockholm.

Kundlounge hjärtat i Ashleys nya butik

Kundlounge hjärtat i Ashleys nya butik

Med ett helt nytt koncept tar pånyttfödda Ashley Stewart sats inför framtiden. I den första nya butiken sedan 2013 erbjuder man extra stora provrum och en social kundlounge.

Lyxigt godis för vuxna i chic boutiquemiljö

Lyxigt godis för vuxna i chic boutiquemiljö

Inspirationen hittade grundarna i en film från 1971 – varumärket erbjuder godis för vuxna i en chic miljö. Nu tar succékonceptet steget in i Europa och öppnar butiker, shop in shops och egen grossistverksamhet.

Nytt koncept när kedjan växer internationellt

Nytt koncept när kedjan växer internationellt

Athleisure, streetwear och sneakers i fokus. Med en ny butiksdisposition och ytor för event och storytelling tar nu kedjan det första internationella steget.

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.

De öppnar matbutik med Kickstarter

De öppnar matbutik med Kickstarter

I maj öppnar kooperativet en Kickstarter-finansierad butik för att säkra tillgången på närproducerade varor. Idén kommer från ett liknande koncept i New York.

Provence som butiksupplevelse

Provence som butiksupplevelse

Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.

Klättermusen i samarbete med Rent-a-plagg

Klättermusen i samarbete med Rent-a-plagg

Outdoormärket Klättermusen och uthyrningsföretaget Rent-a-Plagg startar ett samarbete med hållbarhet och kundnytta i fokus.