Skechers har ökat sin etableringstakt gällande fysiska butiker. En av de mer spektakulära ligger i nyöppnade köpcentrumet Westfield World Retail Center. Belysning av såväl produkter som exponeringsytor ger butiken extra lyskraft.
Kan detaljhandeln lära något av ett lokalt bryggeri? Absolut, belgiska De Koninck har levererat öl sedan 1833 i Antwerpen. Numera har varumärket även en egen butik som har tagits till nya lönsamma höjder. Här är fem tydliga åtgärder.
I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.
Håll i exponeringshatten! Nu har kedjan som gjort visual merchandising till en inspirerande konstform satt samman ett nytt butikskoncept. Nu vill Anthropologie täcka in en större del av kundernas liv.
Southampton Football Club har haft en tuff start i Premier League. Men inför årets kick off har klubben laddat upp med en ny butik, anpassad för att klara av det stora trycket i samband med matchdagarna.
De svävar till synes fritt i luften, ett par hundra Converse utgör tillsammans en spektakulär installation. LED-belysning gör den dessutom till ett lysande exempel på visual merchandising.
Här bildar ett flertal småbutiker en helhet. För att ge kunderna variation och valmöjlighet erbjuds de att välja från en rad olika pop up-butiker.
Allting startar med den klassiska logotypen. Utifrån den har Nivea byggt en butik där produkterna är hjältarna i en blå värld. Se bilderna från den nyöppnade butiken här!
Butiken är skapad med siktet inställt på millennials. I det lilla formatet lyckas man erbjuda en hög teknisk nivå och en personaliserad service.