Nu räcker det – 5 miljoner misslyckade e-köp!

För stora shorts och golvspeglar i miniformat. Efter fem miljoner misslyckade e-handelsupplevelser införs nu fri retur för att få fart på tillväxten i onlinehandeln.

Därför lämnar e-kunden varukorgen


#ekolöftet Årets mest hållbara kampanj

Coop är branschledande inom hållbarhet. Kampanjen #ekolöftet har utsetts till Årets mest hållbara och varumärkesbyggande kampanj.

Fjällräven Sveriges mest hållbara klädmärke


Detaljhandeln fortsätter att växa

HUI Research har publicerat en prognos för konsumtionen under 2015 och 2016. I prognosen bedöms den svenska ekonomin som fortsatt stabil.

Handlarnas framtidstro repar sig

Framtidstron i handeln steg i mars månad.

Bra fart på konsumtionen

Hushållen ökade sin konsumtion i januari med 2,9 procent jämfört med motsvarande månad 2014, och mätt i kalenderkorrigerade tal. Störst

Omnichannel: Fysiska butiker tappar en femtedel


Big data blir smart data i framtidens handel

Ny rapport: Digitalisering är framtiden för detaljhandeln och alla aktörer måste lära sig att göra big data till smart data.

Onlinekunden 2015 kartlagd i ny undersökning