Under Cyber Monday nätshoppar svenska folket som allra mest. Och den mest populära tiden på dygnet är klockan 21, då genomförs allra flest e-köp. Det visar ny statistik.
Detaljhandelns traditionella värdekedjor klarar inte av att möta framtidens behov. I en ny rapport uppmanar man detaljhandeln att se på processen som ett konsumentdrivet nätverk snarare än en linjär kedja.
En ny undersökning som gjorts av Gallup tyder på att sociala medier inte har så stor inverkan på våra köpbeslut. Och det bästa sättet att skaffa nya kunder är att engagera de befintliga.
Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.
Kundrecensioner driver försäljning, men vilka nivåer på betyg gör att man säljer mer? Detta har man studerat på Northwestern University och man kom fram till att betyget 4,2–4,5 påverkar försäljningen bäst.
Europeiska konsumenter handlar på nättet för att det upplevs som underhållande och för att få bra priser. Mer än varannan konsument anger att onlineupplevelsen påverkar viljan att besöka en fysisk butik. Det visar en ny undersökning som ger en bild av europeisk omnichannel.
För första gången är smarta mobiler mer populära än surfplattor för e-handel inom detaljhandeln och iPad visar högsta genomsnittliga transaktionsvärdet, före både stationära och bärbara datorer. Det visar en global kartläggning.
Jakten på reafynden börjar på internet. De flesta vet exakt vad de letar efter.
Att vara med i en kundklubb är en sak, att dela med sig av sina uppgifter är en helt annan. En undersökning visar dock att 47 procent är villiga att dela med sig av personlig data i utbyte mot erbjudanden.