Mobilen allt mer i fokus, e-handeln tar mer lärdom av den fysiska handeln och fortsatt personalisering. Tre av e-handelns branschprofiler delar med sig av vad de tror blir de hetaste e-frågorna under 2016.
Kate Hudsons varumärke Fabletics fortsätter att expandera. Nu öppnar man ytterligare en fysisk butik.
Kundrecensioner driver försäljning, men vilka nivåer på betyg gör att man säljer mer? Detta har man studerat på Northwestern University och man kom fram till att betyget 4,2–4,5 påverkar försäljningen bäst.
Finas Hembageri är en av de relativt få lokala aktörer som öppnar på Avion Shopping.
Brittiska varuhuskedjan Marks & Spencer har grävt i sina modearkiv för att hitta ny inspiration. Man gör det tillsammans med stilikonen Alexa Chung som fått välja ut sina favoriter. Under våren lanseras de i ny tappning.
Retailbyrån WorkShop expanderar med ett kontor i Nederländernas huvudstad Amsterdam.
I spåren av den senaste köttskandalen kraftsamlar den svenska köttbranschen för att stävja fusket.
Många ville bidra till köpcentrumbolaget Citycons initiativ Blöjhjälpen för att stödja barnhemmet Lopselius i Kaunas i Litauen.
Stadiums tidigare vd Gustaf Öhrn blir Åhléns nya vd.