Espressohouse får nya ägare

Säljs till JAB Holding Company.

Designonline lanserar eget varumärke

Designonline lanserar det nya varumärket Nordic Nest.

Boom för nya köpcentrum i väst

I Mölndal satsas just nu miljarder på bygget av en ny galleria. Och antalet köpcentrum i Västsverige blir bara fler

Dustins öppnar konceptbutik

Dustin testar nya grepp och kommer att öppna sin första fysiska butik i höst.

ADIA vill lyfta Sturegallerian

Skapar en levande mittpunkt där Sturekvarteret blir den givna mötesplatsen i centrala Stockholm för både arbete och nöje.

Shoppare se upp! Här är Londons farligaste gata

Ska du åka till London för att shoppa och studera detaljhandeln – då gör du klokt att ta det lugnt över Oxford Street.

Google lanserar hands free-betalning

Inget mer rotande i väskan! Nu lanseras hands free-betalning. Frasen "Jag vill betala med Google” är allt som krävs för att betala med Googles nya lösning.

Synoptik gör sitt bästa resultat någonsin

Synoptik gör rekordresultat för fjärde året i rad, kedjan har en försäljningstillväxt fem gånger större än marknadens de senaste fyra åren.

Bespoke ger köpcentrumet en ny roll

Westfields köpcenter San Francisco Center moderniseras med nya funktioner på ytor som fått namnet Bespoke. Där har 3500 kvadratmeter reserverats för innovativa start-up företag inom IT och teknologi. I och med detta tar det annars relativt traditionella köpcentret ett steg in i framtiden.

Synoptik förvärvar Contacta Eye Wear

Synoptik förvärvar Contacta Eye Wear och blir därmed Sveriges näst största optikkedja med 118 helägda butiker.