Jetshop rekryterar ”Omni-Olle”

Jetshop rekryterar ”Omni-Olle”

Med fokus på omnichannel retailing och cross-border commerce förstärker Jetshop nu med en Chief Networking Officer.

Espresso House öppnar flaggskepp

Espresso House öppnar flaggskepp


Power rekryterar sju nyckelpersoner

Power rekryterar sju nyckelpersoner

Elektronikkedjan Power etablerar sig i Sverige. I samband med det har en rad rekryteringar gjorts till den svenska organisationen. VD Robert van Toor har rekryterat sju tidigare kollegor.

”En del butiker kommer hata oss”

”En del butiker kommer hata oss”

Det konstaterar grundarna bakom en ny nättjänst. Grundidén: Att underlätta för konsumenter som vill handla i amerikanska e-butiker. Antal produkter innan året är slut: 320 miljoner.

”Vi är ett galet matintresserat gäng”

”Vi är ett galet matintresserat gäng”

Anna Cardelius och Oscar Målevik utökar nu sin verksamhet med en ny butik. "Vår ambition är att lyfta fram svenskt mathantverk".

​Krook & Tjäder satsar på detaljhandeln

​Krook & Tjäder satsar på detaljhandeln

Arkitekten Per Norberg har rekryterats till Krook & Tjäder med uppdraget att ansvara för och utveckla arkitekturen inom handel.

Qvesarum Byggnadsvård öppnar i palats

Qvesarum Byggnadsvård öppnar i palats

Qvesarum Byggnadsvård öppnar butik och showroom i Malmö. Och man gör det i ett anrikt hus som harmoniserar med den egna visionen.

Starbucks första bara-mobil-butik

Starbucks första bara-mobil-butik

Kaffekedjan Starbucks testar nya format. Bland annat ska man nu öppna den första renodlade mobil-enheten. Beställningar och betalningar sker bara via kundens mobiltelefoner.

Förändringar i Kompletts ledning

Förändringar i Kompletts ledning

I år lanserar Komplett sin största satsning hittills – en marknadsplats där också externa nätbutiker inkluderas. I samband med det gör man förändringar i koncernledningen.

Brotherskampanj frontas av personalen

Brotherskampanj frontas av personalen

Som uppföljning till konceptet ”Service Brothers” fortsätter Brothers nu med nya kampanjen ”We serve to suit you”. Den innefattar en serie filmer och material i butik och bygger på upplevelsen inom fyra serviceområden.