MQ Marqet har anställt en ny HR-chef. Hon kommer närmast från rollen som HR-chef inom Göteborgs Stad.
KidsBrandStore driver e-handel i sex länder i Norden och Europa, samt sju fysiska butiker i Sverige.
Monki släpper en limiterad kapselkollektion av överblivet och återbrukat material – Up:cycle.
Det svenska varumärket Didriksons fortsätter att förstärka sin fysiska närvaro i handeln och adderar ytterligare en pop up-butik.
Under senare delen av 2020 öppnar det svenska skjortvarumärket La Chemise ett nytt flaggskepp.
Butiken är 3 700 kvadratmeter stor och sträcker sig över två våningsplan.
Köpcentrumkedjan lanserar en ny virtuell tjänst som ska underlätta shopping på distans. ”Vi ger kunderna en insider VIP-upplevelse.
Annica Hagen, tidigare Sverigechef på Nobia, blir ny VD för Åhléns. Hon efterträder Gustaf Öhrn som fortsatt kommer att vara knuten till Axel Johnson.
”Vi har haft Uppsala på vår roadmap en längre tid men inväntat rätt lokal", säger VD Peter Holmquist.
MQ Marqets strategi bygger på ökat fokus på e-handel och färre fysiska butiker. I Göteborg city väljer man att satsa på butiken i Femman i Nordstan.