Lyxmärket Mulberry har utsett Neil Ritchie till ny finansdirektör.
Modekedjan Zara har öppnat ett flaggskepp på 503-511 Broadway i New York. Butiken ligger inrymd i en av Sohos mest ikoniska och klassiska 1800-talsbyggnader.
Whole Foods Market lanserar nu ett testkök i form av en food truck. Det är vid den amerikanska matkedjans flaggskeppsbutik i Austin man nu inleder experimenterandet för att hitta nya idéer och koncept.
Studie efter studie visar att en fungerande närvaro i flera kanaler är avgörande för framgång i detaljhandeln. Trots detta är fyra av fem satsningar på digitalisering rena chansningar. Det visar en ny undersökning.
När Disney Springs nu byggs ut och erbjudandet vässas finns en rad spännande butikskoncept med. Bland annat blir det världspremiär för The Trophy Room.
Det spanska skovarumärket Camper har tagit fram ett ny shop in shop-koncept som ska tåla hård belastning, samtidigt som det är skalbart. Lösningen kommer från Sverige.
En global undersökning visar att 75 procent av detaljhandelsföretagen fortfarande driver den fysiska verksamheten och onlineverksamheten separat. Man ser det som isolerade silos, inte som en gemensam enhet.
Tillsammans med Japan, Sydkorea och England är Sverige i den globala e-handelstoppen gällande andel mobila transaktioner med 64,4 procent. Globalt ligger mobila transaktioner på 35 procent när det kommer till e-handel.
Den norske e-handelsaktören Komplett vill efter succéåret 2015 vidga sitt erbjudande och bli en nordisk variant på Amazon.
Här är några av världens största köpcentrum.