Marc & Joelles deli-dröm blev verklighet

De bytte det hektiska reklamlivet i London mot en lugnare tillvaro i Surrey.

Bloomingdales blir Zoomingdales på Insta

Bloomingdales skapade kollage av 500 produkter på Instagram.

IKEA bildar nytt köpcentrumbolag

Det nya helägda bolaget, IKEA Centres, ska utveckla framtidens mötesplatser.

Polaroid hittar nya digitala vägar

Öppnar ett helt nytt butikskoncept anpassat för sociala medier.

Mekonomen stänger sina danska butiker

Behåller sina franchiseverkstäder och satsar mer på effektiv logistik.

”Functional and fun” med omnichannel

Varuhuset Liberty i London satsar på omnichannel för att stärka sitt erbjudande.

Lättläst på livsmedelsförpackningarna

En EU-förordning kräver mer lättläst information på livsmedelsförpackningarna.

EU kräver tydligare information till konsument

Nya regler har trätt i kraft som gäller inom hela unionen.

Butik säljer behå för tvååringar

Behån såldes på butikens flickavdelning med märkningen från två år.

Vapiano ska växa med mindre format

Just nu söker man en lokal för att testa den nya storleken på restaurang.