Brittiska dagligvarukedjan Waitrose öppnar en ny Little Waitrose i ett helt nytt flaggskeppskontor. I och med den nya butiken blir man först ut av de stora aktörerna med en helt kontantlös butik.
För MM.LaFleur kom det stora genombrottet när man började styla sina kunder med handplockade produkter. Nu levererar man mode regelbundet i sina kuraterade Bento-boxar.
Som en del av sin internationella expansionsstrategi öppnar Tiger of Sweden sin första flaggskeppsbutik dedikerad enbart till herrkläder i Berlin-Mitte.
Dustin exporterar nu sin onlineplattform till Finland – och lanserar en riktad e-handel till företag, offentlig sektor och privatpersoner.
På ytan är det en liten butik, kunde varit en designbutik i ett shoppingstråk. Men företaget som driver den säljer inte kläder, istället har de mer flygkraft än KLM, pratar fler språk än man gör i FN och finns i fler länder än McDonalds
H&M har öppnat nya e-butiker på sju marknader. Sajterna har nu lanserats i Kroatien, Estland, Lettland, Litauen, Slovenien, Luxemburg och på Irland.
På den japanska västkusten hittar vi detta inspirerande exempel på minimalistisk design. Hos knivtillverkaren Tadafusa lyfts produkten fram med hjälp av ett lokalt producerat displaysystem. Se alla bilder här!
Det svenska E-handelskonceptet Wonderboo har öppnat sin första konceptbutik i Stockholm. Nu lanseras företaget i Storbritannien, det blir världspremiär för företagets Dog Food Trucks även på Londons gator och i parker.
Association for Retail Environments (A.R.E.) har under högtidliga former delat ut priset för årets bästa butiksdesign.