Ett koncept skapat för millennials

Ett koncept skapat för millennials

Ett nytt butikskoncept är fött. Den höga tekniska nivån och idén att erbjuda fullservice och vägledning är speciellt framtagen för att tilltala millennials. Delar av butiken kan snabbt byggas om för att fungera som en mötesplats där kunderna kan utbyta erfarenheter. Se bilderna och läs om bakgrunden här.

Tyst timme i butiken för känsliga kunder

Tyst timme i butiken för känsliga kunder

Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.

Mall of Africa berättar fem olika historier

Mall of Africa berättar fem olika historier


Personaliserad omnichannel hos Barneys

Personaliserad omnichannel hos Barneys

De är kända för sina tjusiga butiker, höga servicenivå och utpräglade modekänsla. Men nu tar Barneys New York nästa snäpp på upplevelsestegen, och man gör det med teknikens hjälp.

Sephora öppnar 60 shop in shops

Sephora öppnar 60 shop in shops

JCPenney och kosmetik-kedjan Sephora utökar sitt samarbete genom att öppna 60 nya butiker. Samarbetet har medfört stora fördelar för båda parter.

H&M bland världens hetaste arbetsgivare

H&M bland världens hetaste arbetsgivare

Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.

Byggnationen av köpcentrum accelererar

Byggnationen av köpcentrum accelererar

Nu accelererar nybyggnationen av köpcentrum i Europa, drygt nio miljoner kvadratmeter kommer att öppnas under 2016 och 2017.

Run2Day lyfter den lokala löpningen

Run2Day lyfter den lokala löpningen


Athleisure årets hetaste sporttrend

Athleisure årets hetaste sporttrend

Sportkedjan JD Sports går som tåget just nu. Anledningen sägs vara att man dominerar segmentet sportkläder för kvinnor. Athleisure är hetare än någonsin.

Zero packaging närmar sig Sverige

Zero packaging närmar sig Sverige

Företeelsen zero packaging närmar sig våra breddgrader allt mer. I Oslo erbjuder Mølleren Sylvia sina kunder att fylla på varorna i medtagna kärl, och i sommar öppnar LØS Market i Köpenhamn med samma koncept.