I går öppnade Fjällräven sitt första Brand Center i Asien. Butiken ligger i trend- och modetäta distriktet Fashion Walk i Causeway Bay, Hong Kong.
Nu laddar Ikea för att öppna sin första butik i Indien. Man räknar med att slå upp dörrarna under 2017. Man gör det med en affärsmodell där e-handeln är en del av de fysiska butikerna. VD Juvencio Maeztu vill hellre kalla det kontaktytor än omnichannel.
Southampton Football Club har haft en tuff start i Premier League. Men inför årets kick off har klubben laddat upp med en ny butik, anpassad för att klara av det stora trycket i samband med matchdagarna.
Pricer tog i går kväll emot priset för bästa kundupplevelse på Paris Retail Awards. Man gjorde det för sin snabbsöks-kiosk för produktlokalisering som installerats i flera butiker hos ledande detaljhandelskedjor runt om i Frankrike.
Under devisen "passform, kunskap och upplevelse" tar man retailupplevelsen till en ny nivå. Här erbjuds kunderna personalisering – och en ishockeyrink att prova produkterna på. Nu har konceptet utsetts till årets bästa.
Nu ger sig Zara in på en ny marknad. Den första butiken är drygt 2 000 kvadratmeter stor och förbrukar 30 procent mindre energi än en genomsnittlig butik.
Lågprisaktörer har gjort tillvaron tuff för traditionella matkedjor i Storbritannien. Nu sänker kedjan Morrisons priserna för att möta konkurrensen.
Handelstrender kan i dag, som första publikation i världen, visa bilder på detta nyskapande butikskoncept. Det är ett mainstreamformat för välbeställda, och med en lugn butiksmiljö vill man få kunderna att stanna längre. Succén är redan ett faktum.
Den internationella detaljhandeln samlas i mars i Düsseldorf för den 19:e upplagan av Euroshop. Från och med i år är mässan indelad efter sju olika upplevelsedimensioner.