Kunderna vill inte känna sig lurade, de vill ha god service och det ska löna sig att vara lojal. Det visar en färsk undersökning om vad som får kunden att trivas i en dagligvarubutik.
Nu ska Ikea testa en rad olika alternativ för fulfillment, det vill säga leveranser, i ett testprojekt som föregår den stora internationella lanseringen av kedjans e-handel.
Hur ska man göra för att bli största varumärke bland surfare? Enligt Billabong är det enkelt – man är närvarande i communityn och lyssnar på sina kunder.
När G-star Raw öppnade en ny butik i New York delägaren Pharrell Williams i festligheterna. Och han anlände på cykel.
Upplevelser är mantrat för dagen inom detaljhandeln. Uppmärksammade och prisade inredningskedjan Pirch har tagit fasta på detta, i det nya flaggskeppet i New York uppmanar man kunderna att prova produkterna innan de köper.
Vinylen är tillbaka. Inte sedan 90-talet har det sålts så mycket vinylskivor, och trenden växer sig bara starkare. Nu öppnar The Strokes en egen vinylbutik.
Upplevelser och personalisering hamnar i fokus när American Girl skapar vad man kallar framtidens butik i New York. Tesen är att millennials efterfrågar mer än bara produkter.