Efter några tuffa år har köpcentrumet genomgått en större renovering. Med vågade arkitektoniska grepp och en utpräglad hållbarhetsstrategi har det slitna förortscentrumet förvandlats till en urban plats för umgänge och shopping.
Att tre tunga varumärken går samman och kompletterar varandras utbud ska driva försäljning i flera kanaler. För dagligvarukedjan, där samarbetet ryms, har sortimentet helt plötsligt växt till 90 000 artiklar.
Jysk utvidgar nu sitt onlinesortiment i flera länder via kollektionen Favourites. Man gör det samtidigt som butik nummer 200 öppnas i Polen.
Lagom inför julhandeln intensifierar nu Best Buy sin satsning på Virtual Reality för konsumenter. Antalet butiker med livedemos av Oculus Rift ökas dramatiskt. "Vi ser stor tillväxtpotential", säger VD Hubert Joly.
I dag slog Clas Ohlson upp portarna för sin nya butik i Stovner i Oslo. Butiken är kedjans 76:e butik i Norge och koncernens totalt 208:e butik
Nu börjar flera kedjor införa avgifter för click & collect. Själva kallar man mottagandet friktionsfritt, konsumenterna verkar vara av en annan uppfattning.
Med ett rekordår i ryggen utsågs de nyligen – för andra året i rad – till Supermarket of the year. Nu lägger lågpriskedjan Aldi in en ännu högre växel i Storbritannien.
Modekedjan Warehouse lyfter in stadsmiljön i butiken i sitt nya koncept. Produkterna exponeras mot urbana husfasader och högt där uppe cirklar fåglarna i skyn. Se bilderna här.