Åtta olika varumärken tar sig an var sitt material. Brittiska Selfridges gör en storsatsning på hållbart mode, det gör avtryck i skyltfönster, butik och sociala medier.
Det spås bli en av de tio bäst säljande anläggningarna. Nike, Hugo Boss, Guess och Le Creuset finns bland dem som öppnar butik i den nya outlet-satsningen.
Zara har skapat ett outletkoncept där priserna ligger avsevärt lägre. En nyligen uppdaterad hemsida och nyanställda designers gör att det nu spekuleras om en internationell lansering.
Den omvända leveransen har förvandlat budets resa tillbaka från tom transport till välgörenhet för de som behöver hjälp.
Kate Hudsons varumärke Fabletics säljer athleisure-produkter både online och i fysiska butiker. Nu ökar man etableringstakten med ett nytt omnichannelkoncept.
Med hållbarhet i fokus och ingredienser från naturen har Burt's Bees skapat ett helt nytt butikskoncept. I dagarna lanseras det i Hong Kong, därefter väntar även Europa.
Det började som en dröm om att skapa den nya tidens franska café. Efter etableringar i en rad länder står den skandinaviska marknaden nu på tur för Lina's Paris. "Vi tror att konceptet skulle passa bra".