En obemannad butik gör det möjligt för vårdpersonal att handla mat och dryck dygnet runt.
En internationell satsning visar hur Urban Outfitters anpassar sina butiker till Generation Z:s köpbeteende.
Depart.A.Mental växer utanför Stockholm. Den svenska satsningen visar hur teknik och återbruk används för att skapa flexibla butikslösningar i fysisk handel.
Bubs öppnar sin första konceptbutik och tar därmed steget in i fysisk handel. Här är tankarna bakom satsningen.
Lidl testar om nonfood kan stå på egna ben. Här har man öppnat ett nytt koncept som kan visa vägen framåt för dagligvarukedjan.
En försäljningsautomat byggd av återvunna produkter premiärvisas under helgen. Ambitionen är att komma närmare kunderna där behov uppstår.
”Det är ett samtal om vad skönhet kan vara och den typen av möten är ovärderliga”. Se bilderna från butiken.
H&M har öppnat ett nytt flaggskepp i Los Angeles, med uppgraderad interiör, teknikstöd och en tydlig lokal prägel vid invigningen.
Lyko tar nästa steg i sin retailresa och lanserar ett blueprint för framtidens skönhetsbutiker. Nu öppnas den första enheten med konceptet.
Oakley presenterar ett nytt retailformat som kombinerar teknik, design och community. Här blir butiken en helhetsupplevelse.