#livsmedel
Handelstrender bevakar trender inom detaljhandel, köpcentrum och retail. Vi håller även koll på e-handel, omnichannel och den nya enade handeln.
#ekolöftet Årets mest hållbara kampanj
Coop är branschledande inom hållbarhet. Kampanjen #ekolöftet har utsetts till Årets mest hållbara och varumärkesbyggande kampanj.
Också Lidl kastar sig in i priskriget
Priskriget mellan matbutikerna trappas upp ytterligare.
S-gruppen tar upp kampen i Finland
På måndag kommer S-gruppen i Finland att sänka priset på ungefär 400 matvaror.
Så säkras konkurrenskraften
En livsmedelsstrategi behövs för att säkra livsmedelsproduktionens konkurrenskraft.
Här är butiken som gav de fula ett eget varumärke
Den olycksaliga äggplantan. Den löjliga potatisen. Och inte minst: Den misslyckade citronen. Hos Intermarché har man skapt ett eget varumärke för de fula frukterna och grönsakerna.
