Svensk Dagligvaruhandels kvartalsrapport visar att dagligvaruhandelns försäljning under andra kvartalet landade på 82,1 miljarder. Det innebär en tillväxttakt på 1,3 procent mätt i löpande priser.
Viskan satsar mycket på retailsegmentet, på kundlistan finns bland annat MQ, Hemtex, Lager 157 och Guldfynd. Nu adderas Venue Retail Group, med koncepten accent.se, rizzo.se och morris.no.
Efter 3,5 år som VD för Intersport Sverige har Ulf Kinneson meddelat att han väljer att lämna sitt uppdrag. Ulf kommer att förbli aktiv i bolagets styrelse.
Det är en av världens mest kända shoppinggator, men den är också mycket olycksdrabbad. Inom fyra år ska Oxford Street förvandlas till gågata.
Tastory är Fazer Food Services nya restaurangkoncept som lanserades och invigdes på Lindhagensgatan i Stockholm den 21 april. Nu öppnar den andra restaurangen i Time Building i Kista utanför Stockholm.
Den klassiska och stilbildande matbutiken öppnade redan 1977 i SoHO i New York. I dag har man butiker i ett flertal länder, och inom kort öppnar också den första i Europa.
Nu har MAC Cosmetics öppnat sin första fristående butik i Sverige. Den ligger i Mall of Scandinavia.
Hobbex som under sommaren har öppnat butiker i Emporia (Malmö) och Bergvik (Karlstad) fortsätter nu sin expansion med ytterligare en butik. Denna gång i Kista Galleria i Stockholm.
E-företaget öppnar nu upp en catwalk för vanliga konsumenter under modeveckan i Stockholm. Samtidigt gör man produkterna tillgängliga för e-köp i en lounge.