Frölunda Torg ökade förra året omsättningen till en ny rekordnotering – nära tre miljarder kronor. Under december besökte 1,2 miljoner centrumet.
I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer.
Var tredje vänder sig till familj och vänner för matinspiration. Men bland unga är det sociala medier som är den viktigaste källan. Det visar en ny studie.
WSP har rekryterat Mikael Åberg som gruppchef i Norrköping med fokus på stadsutvecklingsfrågor. Mikael kommer även verka som programansvarig för Stadsutveckling Östergötland.
Drygt ett år efter att Amazon presenterade sin lösning för framtidens dagligvarubutik har den nu öppnat.
Efter 17 år inom Elon Group-koncernen väljer Christer Larsson att lämna över stafettpinnen till Stefan Lebrot. Han tillträder tjänsten som VD och koncernchef i juli 2018.
Nu inleds moderniseringen av Media Markts varuhus i Sverige. Kedjan investerar totalt 80 miljoner kronor i att skapa modernare och mer kundanpassade varuhus.
Kundresan är som begrepp hetare än någonsin. En ny bok, Kundresan – Din guide till hållbara kundrelationer – vill bidra till till ökad kunskap och förståelse kring kundcentrering.
Egmont Publishing investerar miljonbelopp och blir majoritetsägare i nätbutiken Outnorth. "Outdoor är ett av Egmonts strategiska satsningsområden inom e-handel".
Dagligvarukedjan har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med e-handelsföretaget. Det väntas ge synergier inom bland annat dataanalyser och logistik.