Stjärnregissören har skapat en värld som är en enda stor blinkning till modevarumärkets värderingar – och till 50-talets agentfilmer. Resultatet är en klick- och köpbar film som ackompanjeras av ett geo-baserat samarbete med Googles röststyrning.
E-butiken lanserar nu en satsning på mode från Storbritannien. "Vi uppskattar deras arv, historia, hantverk och känsla för detaljer".
I veckan lanseras en internationell sökmotor för mode, Fashiola, i Sverige. Motorn låter besökare bläddra bland ett urval av landets modeprodukter. Bland tjänstens samarbetspartners finns Nelly, H&M, Boozt, Urban Outfitters, Sportamore och MQ.
KidsBrandStore.se öppnade sin e-butik i september 2011, i dag öppnar den första fysiska butiken i Täby Centrum.
Modet har blivit snabbt, men konsumenterna är ännu snabbare. Det menar Google som nu sammanställt en bild över vad konsumenterna söker efter.
Suitsuply har uppmärksammats för hur man skapar mode för män med hög kvalitet till låga priser. Men också för sina spektakulära butiker. Nu kommer kedjan till Skandinavien.
Nu höjs modegraden i Gränbystaden, Uppsala. Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016. I och med detta är det nya modestråket i gallerian färdigställt.
En algoritm guidar e-butikernas kunder till exakt rätt storlek. För det här modevarumärket har det lett till såväl ökad försäljning som minskade returer.
Det pratas mycket om personalisering i den moderna detaljhandeln. Nystartade Studio Heijne går från ord till handling och erbjuder sina kunder att själva påverka designen. Bakom varumärket står en designer med bakgrund inom H&M-koncernen.